Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2014 13:35 - Откъси от дневника на едно дете
Автор: selamjeni Категория: Лични дневници   
Прочетен: 750 Коментари: 0 Гласове:
0



УСМИВКАТА-НАЧИН НА ВЪЗПИТАНИЕ

 "Баща ми е беше винаги весел и усмивката му никога не изчезваше от лицето му, дори и в най-трудните ситуации. Тази усмивка означаваше много за нас, тъй като тя ни показваше колко ни обича. Това беше неговият начин  да ни накара да се държим правилно и да избягваме грешките.Не искахме да пропуснем усмивката му дори за секунда  . Усмивка на баща ми беше източникът на нашето психическо равновесие. Той ни даде топлина, доверие, искреност и смелост дори и в най- трудните моменти. Нека Аллах го възнагради с Дженнет.

Привържениците на метода „намръщен”: Някои родители и възпитатели приемат метода на „намръщен” в работата с децата си.Тоест  те избягват да говорят с тях сърдечно и с  усмивка. Те вярват, че трябва да има строги граници между родители и деца.Според  тях това ще доведе до успех в отглеждането и възпитанието. Те си мислят, че  усмивката и доброто отношение  с децата ще ги разглезят, докато ако са намръщени ще допринесат за дисциплината и решителността, които са необходими за всяко успешно възпитание. Със  съжаление мога да кажа на тези хора, че това е подходът на слабите, които не са овладели изкуството да влизат в сърцата   на децата ! Великодушните хора  са тези, които винаги могат да бъдат весели с децата си.Така те контролират процеса на възпитание по такъв начин, който им гарантира  децата  да са достатъчно близо, за да се учим от тях и те да зачитат мнението  ни в рамките на топлата семейна среда. Мъдрият възпитател може да насочи детето си чрез неговата усмивкаДа го прегърне състрадателно и лекува /раните/ грешките му с търпение. Тази малка усмивка може да бъде от голямо значение и влияние върху детето, особено, ако то я получава от източника си на защита -родитителя . Доброто отношение и усмивката са от сунната на Пророка (с.а.с). Той винаги е бил с ведро и приветливо лице . Jareer бин Abdullaah Al-Bajali, Аллах да е доволен от него, казал: "Всеки път, когато Пророка (с.а.с)  ме виждаше, след като бях приел исляма, той  ме посрещаше с усмивка. "[Ал-Бухари] Това не се ограничава само до Jareer, Аллах да е доволен от него, като "Abdullaah бин Ал-Haarith, Аллах да е доволен от него, казал:" Аз никога не съм виждал някой, който се усмихва повече от Пророка (с.а.с). "[Ал-Албани: Сахих] Ум Ad-Dardaa ", Аллах да е доволен от нея, каза:" Abu Ad-Dardaa ", се стараеше  да се усмихва всеки път, когато  говореше. Затова аз му казах да спре да прави това от страх, че хората могат да мислят, че той е слабоумен. Въпреки това, Abu Ad-Dardaa ", Аллах да е доволен от него, казал:" Аз никога не съм виждал или чувал Пророка (с.а.с) да говори, без да се усмихва." Затова подражавайки на Пратеника (с.а.с) , той се стараеше  да се усмихва всеки път, когато говореше.

Пророкът (с.а.с)  беше много, грижовен, внимателен и състрадателен към децата.Никога не са го  видели да се намръщи на  дете.Дори и да е придружен от уважаемите му спътници, когато срещнел, той се усмихвал. В един хадис (разказ) на  Jaabir, Аллах да е доволен от него, той каза: "Ние бяхме с Пророка (с.а.с), когато бяхме поканени на гости.По пътя , видяхме Ал Хусейн да си играе с момчетата на улицата. Пророкът (с.а.с) забърза и отвори ръцете си. Ал Хусейн се затича , докато Пратеника (с.а.с) се смееше с него. Пророкът (с.а.с) го взе и сложи едната си ръка на брадичката му, а другият между главата и ушите си, а след това, го прегърна, целуна и каза:" Хусейн принадлежи на мен и аз принадлежа на него. Мухаммед (с.а.с), също ни учи, че една усмивка може да предотврати много грешки, особено към тези, които са под наша грижа т.е децата ни. Пророкът (с.а.с) , казва:". Вие не може да се харесате на всички хора с парите си, но бихте могли да направите това с  ведро лице и добрите нрави. Има ли някой от нас, които не иска да възпита и предпази децата си от вредни навици и пагубната среда?! Има ли някой, който не иска най-доброто за детето си?!




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: selamjeni
Категория: Други
Прочетен: 103213
Постинги: 43
Коментари: 34
Гласове: 63
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол